Leesverslag van Tistje en eerste reacties 'Over pubers met autisme'

Het is mijn zevende keer inmiddels, maar het blijft reuze spannend, een boek publiceren. Maandenlang werk je er veilig van achter je laptop aan, in stilte. Nu ja, stilte is relatief want voor dit boek had ik veel gesprekken, zowel met ouders als met deskundigen. Ieder stuk tekst werd door de betreffende persoon/personen onder de loep genomen voor het echt in het boek terecht kwam. Ook mijn mama en beste vriendin kregen heel wat stukken op voorhand te lezen. Maar in al die maanden had niemand buiten mezelf een goed beeld van het geheelconcept van dit boek. Dat twee uitgevers mijn manuscript zagen zitten, sterkte me natuurlijk in mijn idee dat het een goed boek zou worden. 

Maar het moment wanneer het boek er dan daadwerkelijk is en effectief door een heleboel mensen wordt gelezen... Wel, dat is als schrijver een heel bijzonder gevoel. Erg leuk, maar ook wel een beetje eng. Zullen die mensen even enthousiast zijn over het concept als ikzelf? Houden ze van mijn schrijfstijl? HĂ©bben ze ook echt iets aan het boek?


Tot nu toe - het boek is nog niet lang uit - kreeg ik nog niet bijzonder veel reacties. Dat de verkoop best goed gaat, weet ik al wel. Het blijft dus erg spannend wat mensen ervan vinden. Maar wat ik al binnen kreeg, was gelukkig heel positief.

Een heel aangename lay-out, erg leuk geschreven, veel herkenning, interessant, moedgevend, ... 
Deze zaken kreeg ik al te horen/lezen over mijn boek en dat doet me erg veel plezier.

Gisteren verscheen er ook een leesverslag over mijn boek op de blog van Tistje. Wauw, wat een lof! Heel blij dat ook hij - een man met autisme die al over dit onderwerp blogt sinds 2008 - enthousiast is over mijn boek!! Zijn conclusie luidt als volgt: 'Over pubers met autisme' is volgens mij een uitzonderlijk boek geworden, dat zowel inspiratie biedt voor gezinnen als een uitgangspunt kan bieden voor gesprekken of uitleg over autisme. Een aanrader dat zeker een thema aansnijdt op een uniek positieve wijze.'

HIER kan je zijn volledige leesverslag doornemen.


Alle info over het boek vind je nog steeds HIER.

Reacties

Populaire posts