Ik kreeg de Liebster Blog Award!

Wauw, wat een eer zeg! Vorige week kreeg ik voor mijn blog Eva's Smulhuisje de Liebster Blog Award en nu werd deze blog door twee verschillende mensen genomineerd! Hartelijk dank hoor Onze Superman & Cupcake Ilse!!


Maar wat is nu zo'n 'Liebster Blog Award'? Ik kopieer hieronder even de uitleg die ik ook al postte op mijn andere blog...

Over de ware oorsprong blijken veel onduidelijkheden te zijn. Vermoedelijk ontstond hij ergens in 2010 in Duitsland, maar dat is niet helemaal zeker. Wel zeker is dat het een award is die je kan krijgen van andere bloggers en die je al dan niet kan aanvaarden. Aanvaard je hem, dan dien je hem ook verder door te geven. Aanvaard je hem niet, dan gebeurt er verder ook helemaal niets.

De bedoeling is om 'kleine' blogs wat meer in de spotlights te zetten en zo aan meer bezoekers te helpen. Wat een 'kleine' blog nu juist is, daar bestaan blijkbaar ook verschillende meningen over. Het gaat van minder dan 200 tot minder dan 3000 volgers... Toch wel een heel verschil! En bovendien, wat zijn dan juist 'volgers'? Mijn blog bijvoorbeeld heeft momenteel 66 volgers via Blogger, 295 via Facebook, 15 via Twitter (daar ben ik niet erg actief, ahum ;) en ook nog eens 60 via e-mail. Tel ik die dan allemaal samen of wat is juist de bedoeling? Ik heb besloten daar bij mijn nominaties geen rekening mee te houden en gewoon de blogs te nomineren die het volgens mij het meest verdienen om ook eens in de spotlights te staan.

Wat dien je nu te doen om de award te mogen doorgeven? Ook hierover bestaan verschillende meningen, maar deze regels vond ik het vaakst terug:

1. De blogger die jou genomineerd heeft bedanken door terug te linken,
2. Zelf minstens vijf 'kleine' blogs nomineren,
3. De genomineerden op de hoogte brengen door een bericht achter te laten op hun blogs,
4. De afbeelding van de 'Liebster Blog Award' op je blog plaatsen.
5. 11 vragen beantwoorden die de persoon die jou heeft genomineerd heeft voor je heeft bedacht,
6. Zelf ook 11 vragen bedenken voor de bloggers die jij nomineert.

Bij deze dus...

11 vragen van Onze Superman & 11 antwoorden van mezelf :)

1. Wanneer ben je beginnen bloggen?
Ik ben beginnen bloggen in maart 2011. Toen startte ik met mijn blog Eva's Smulhuisje. In december 2011 ben ik met deze blog begonnen.

2. Wat zou je doen als je de lotto won?
Wat een moeilijke vraag! Ik denk dat ik sowieso het grootste deel van dat geld in eerste instantie opzij zou zetten en samen met mijn gezin eens goed zou nadenken wat ermee te doen. Om te beginnen zouden we alvast eens (heel) goed gaan eten. ;)

3. Wat is jouw mooiste jeugdherinnering?
Dat zijn er eigenlijk best veel want ik beleefde een mooie kindertijd. Ik vond het bijvoorbeeld super leuk om bij vriendjes in de tuin te gaan spelen (want ik woonde zelf op een appartement zonder tuin).

4. Wat is jou favoriete citaat?
Een van mijn favorieten: "Elke dag is een speciale dag want elke dag is anders." (mijn zoon op zijn zes jaar)

5. Ik ga naar een onbewoond eiland en neem mee...
Mijn naaste familie en mijn beste vrienden!

6. Wat is jouw grootste droom?
Dat mijn kinderen een gelukkige toekomst tegemoet gaan!

7. Wat wou jij als kind later worden?
In de lagere school zei ik altijd dat ik danseres ging worden! (hihi)

8. Wat is jouw favoriete reisbestemming?
Londen. Ik ging er vorig weekend voor de 11de keer (denk ik) naartoe!

9. Hoe verslaafd ben jij aan bloggen?
Goh, een verslaving zou ik het niet noemen want daar doe ik het eigenlijk niet genoeg voor. Maar ik probeer toch af en toe tijd te maken voor een blogpost. Ik kan er wel van genieten.

10. Jouw geluksgetal is?
Twee... Ik heb twee kinderen en ben daar perfect gelukkig mee!

11. Hoeveel kinderen wou je als kind?
Ik heb altijd gezegd dat ik twee kinderen wou en dat is dus ook uitgekomen. :)


11 vragen van Cupcake Ilse & 11 antwoorden van mezelf :)

1. Waarom ben je je blogje begonnen?
Ik ben deze blog begonnen om anekdotes over mijn zoontje met autisme van me af te schrijven en met 'lotgenoten' te kunnen delen. Toen mijn boek klaar was, voelde ik de behoefte om het vervolg ook nog met de wereld te delen... Vandaar dus deze blog. :)

2. Wat is je grootste droom?
Dat schreef ik hierboven ook al: dat mijn kinderen een gelukkige toekomst tegemoet gaan!

3. Waar moet je enorm mee lachen?
Ik moet vaak erg lachen met de grappige uitspraken van mijn kinderen.

4. Wat wil je graag nog bereiken in het komende jaar?
De komende maanden zal ik mijn man helpen om een 'game-studiootje' op poten te zetten. Daarna begin ik aan mijn derde boek! Daarnaast hoop ik ook dat mijn tweede boek 'Olala Chocola!' in de smaak zal vallen bij een uitgeverij.

5. Wat is je lievelingskleur?
Turqoise en donkerblauw

6. Wat zijn je hobbies buiten bloggen?
Boeken schrijven, koken en bakken, lekker uit eten gaan, creatief bezig zijn, ...

7. Waar mag men jou niet voor wakker maken?
Ik vind het niet fijn wanneer ik wakker wordt door ruzies van mensen op straat... En ja, dat gebeurt hier wel eens jammer genoeg.

8. Wat neem je mee naar een onbewoond eiland?
Net zoals hierboven: mijn naaste familie en vrienden!

9. Wat lust je echt niet?
Ik hou niet van witloof, spruitjes, salami en lever.

10. Welk cadeautje ontvang je met open armen?
Pralinevormpjes vind ik altijd leuk om te krijgen. :)
Maar als het iets is dat met liefde wordt gegeven is het al snel goed hoor!

11. Wat is je favoriete sport?
Ik ben eigenlijk niet zo'n sportfreak. Momenteel doen mijn kinderen allebei judo en dat vind ik wel een fijne sport (heb ik zelf ook gedaan vroeger).


Omdat ik via mijn andere blog al 'mede-blogs' nomineerde, ga ik het nu minder specifiëren en wil ik gewoon deze award opdragen aan alle blogs die met veel liefde en toewijding de wereld in contact brengen met het complexe begrip 'autisme'. Dank daarvoor!!!

Reacties

Populaire posts