Kersverse anekdotes op weg naar de uitgeverij

De voorbije weken heb ik - naast zieke gezinsleden verzorgen, zelf ziek zijn en sinterklaas- en kerstvoorbereidingen treffen - maar liefst 17 kersverse anekdotes uit mijn mouw geschud, goed voor bijna acht A4-pagina's. 


De uitgever had me gevraagd om nog wat stukjes bij te schrijven.  Niet zozeer om mijn boek per sé dikker te maken, wel om het nog wat meer 'body' te geven en vooral om de interactie tussen de twee broers nog wat meer in de verf te zetten.
Anekdotes genoeg natuurlijk.  Quasi dagelijks maken we hier wel wat mee dat één of ander 'autistisch trekje' laat opvallen.  Het is echter niet omdat een voorval 'typisch autistisch' is dat het ook overkomt op papier en vind ik een anekdote wél de moeite waard om te noteren dan blijft het telkens weer een uitdaging om ze boeiend verteld te krijgen en ze zo te verwoorden dat zeker de intentie van het verhaal duidelijk wordt. 

Het bleek in ieder geval toch niet al te moeilijk om in relatief korte tijd voldoende nieuwe anekdotes te verzamelen.  Nu ja, of het effectief 'voldoende' zal zijn, moet nog blijken natuurlijk.  Vanavond vertrekt mijn bundeltje per e-mail naar de uitgeverij en zal ik vol spanning wachten op een antwoord.
Wie duimt er mee? ;)

Reacties

Populaire posts